Bedrijfsonderzoek
Om te toetsen of uw bedrijf datgene biedt wat u wilt dat het biedt zijn diverse tools voor handen. Verschillende soorten van onderzoek kunnen meten wat de ander (uw klant, uw medewerker en uw sociale omgeving) van uw organisatie vindt. Zo kunt u een klanttevredenheidsonderzoek, een medewerkerstevredenheid onderzoek of een imago-onderzoek uitvoeren. Haaglanden kan u ondersteunen bij het formuleren van uw onderzoeksdoelstelling en kan deze voor u operationaliseren naar concrete vragen. Centraal in het onderzoek staan uw bedrijfscultuur, uw beleid en uw verwachtingen en wensen voor de toekomst.
Goed onderzoek heeft een repetitief karakter waardoor u snel kunt signaleren of er niet-wenselijke veranderingen optreden en uw activiteiten hierop kunt afstemmen. Het is daarom belangrijk dat het onderzoek opvolging krijgt in acties en in nieuw onderzoek. Niets is zo frustrerend als vragen beantwoorden en geen terugkoppeling krijgen van de bevindingen.